~Kelibat Pochong~

Assalamualaikum,
Hye all...selamat pagi..ouh awalnya dza nak update diari dza kan..
owkey pagi ni dza tak nak celoteh banyak sebab dza pun rasa seram tak habis lagi
uols nak tahu tak apa al kisahnya yang dza nak ceritakan ni??
haaaaa.....alkisahnya mengenai HANTU POCHONG..

EEEuuuwwwww...dengar nama dia pun seram dah kaaannn...
owkey-owkey..selalunya kita hanya tengok je kan cerita-cerita hantu macam nie
dekat tv..betul tak..dan tak pernah jumpa..kaaaannn
Kali ni dza nak cerita pada uols..
bukan hanya di kaca tv je kita tengok tapi ada yang real punya tengok..
ouhhh noo..!! seram deeeehhh..naik bulu roma tengkok dza..

owkey alkisahnya macam nie..
semalam parents dza pergi rumah papa sedara dza..
pergi jenjalan..sembang-sembang kosong macam tuh..
tak disangka pula papa sedara dza cerita hal ni..
dza yang dengar mama dza ceritakan pun dah ase laen macam jep..

citer nie time papa sedara dza pergi memanggil burung..
time dia pergi panggil burung tuh..dowunk pergi ramai-ramai..
bukan sorang taaauuuu
time dowunk tengah panggil-panggil burung tuh..
my papa sedara nie mengantuk..dia pun tidow lah kejap..
sebelum dia tidow tuh..dia kata dia terbau benda busuk..
almaklumlah mulut dia capoi sikit..
so dia pun buat tak tahu dan terus tidow..

Time dia tengah tidow tetiba dia terbau lagi benda busuk..makin dekat dengan dia bau busuk tu..
so papa sedara dza pun terjaga laaa..
terbangun dia dari tidow..terus dia pandang belakang..
Korunk tahu apa papa sedara dza nampak????
HANTU POCHONG ada belakang dia..
bungkus sejibik dan sebijik macam mayat tau uolsss..
EEEuuwwww..takutnya dza dengar..kalau dza dekat situ..sah-sah terkencing terberak semua kat situ..
Errrrrkkk *_*

Lepas tuh papa sedara dza dengan kawan-kawan dia terus balik dan tak jadi nak panggil burung dekat situ..
tapi sebelum kejadian tuh..kawan papa sedara ada namapak dah kelibat pochong nie
mula-mula dia nampak macam orang jalan..so..dia buat tak tahu je..
lepas tuh dia ternampak kelibat pochong dengan real..melompat-lompat
datang dekat dowunk..pastuh melompat makin dekat..
pocong datang dari dalam lalang..
sejibik macam dalam cerita..kawan papa sedara dza awal lagi lari duduk atas motor..so tinggal la papa sedara je tinggal kat situ..
Alih-alih dowunk sumer lari litang pukang..tak jadi menjerat burung..

Balik je dari kejadian tuh..
Papa sedara dza terus demam seminggu
Yolah mengejut nama pun..
Seeeerrrraaaammmmm yeeeeeewww
@__________________@






notakaki: seram sejuk dza dibuatnya lepas dengar cerita dari mummy and dad dza..
yeeeeeerrrr

Dah Terjah Diaries Ni?? Suka Sila Tinggalkan Tapak Anda

2 7190 Nak Tahu Rahsia Dza:

iela_dekla said...

pocong???uihhh seram....

Dza Secret said...

heheheh..dkt kmpung hg la...depa pi